> Univers madur: Je suis ...

6 d’abril de 2015

Je suis ...



Alguns afers familiars i unes minivacances de Setmana Santa m'han mantingut força allunyada de l'actualitat, aprofitant l'excusa de l'aïllament i el canvi d'hàbits.  Amb tot, no m'he pogut sostreure a l'allau de notícies sobre l'accident aeri, excessiu des del meu punt de vista, ni a la manca d'informació sobre l'atemptat de Garissa (Kenya) on van resultar morts 147 estudiants.

No he vist massives manifestacions de condemna, ni una postura comuna dels líders polítics, cap hashtag que hagi resultat TT, cap lema clar de rebuig.
I una es pregunta si aquests morts són diferents o si, senzillament, ha passat prou lluny com per no sentir-nos amenaçats; potser és que en aquest cas pensem que s'han matat entre ells i ens preocupa menys o creiem que no hem de fer res.

Penso en els meus fills, ambdós estudiants universitaris, i m'imagino que un dia no tornin de classe perquè a algun il·luminat se li hagi acudit fer un atemptat, i no em puc sentir lluny de les mares kenyanes que han perdut els seus fills, tant se val el color, la religió, el país o les condicions de vida.  Em dol la seva pèrdua i em doldria que a ningú més li dolgués.

En un comunicat, Federica Mogherini, Alta Representant de la Unió per a Assumptes Exteriors i Política de Seguretat, ha dit que "els terroristes van mostrar la seva determinació per soscavar l'educació, per provocar la divisió entre les diferents creences, per privar el país d'un futur de creixement econòmic i cultural, de l'estabilitat i dignitat per a tots els ciutadans".
Tant de bo no ho aconsegueixin, perquè només l'educació ens pot salvar de l'odi i el menyspreu per la vida.
Tant de bo no ho aconsegueixin, ni allà ni aquí.  Perquè també aquí ens hem d'educar en la dignitat humana i en la igualtat del valor d'una vida, en el respecte a altres creences i en la correcta informació sense caure en sensacionalismes ni vendre'ns l'ànima per aconseguir audiència.


Comparteixo fotografia del fb de l'Anna Maria Villalonga; en desconec la seva autoria.

4 comentaris :

  1. En aquest mon hi ha morts de primera i morts de tercera.

    ResponElimina
    Respostes
    1. si, oi? fa una mica de vergonya que sigui tan evident.

      Elimina
  2. Atacar la universitat encara fa més terrible allò massa terrible.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Loreto, totes les morts són terribles i els assassinats encara ho són més; però atacar la universitat és com verbalitzar l'atac a l'educació, la voluntat del no progrés. Com dius, fa més terrible allò massa terrible.

      Elimina