> Univers madur: Carnaval

15 de febrer de 2015

Carnaval


Carnaval se celebra des de fa molts segles i, evidentment, els carnavals d'ara tenen poc a veure amb els originals, però segur que la festa ha tingut -i manté- un regust transgressor i de disbauxa.
De les innocents disfresses infantils a altres més provocadores, amb disfresses individuals, en grups o formant comparses, carnaval és l'excusa perfecta per saltar-se patrons de gènere o de classe; per l'emmascarament i la dissimulació; per viure durant uns moments-hores-dies, una altra identitat.

Reconec que hores d'ara em fa molta mandra tot això de les disfresses, fins i tot a vegades ho trobo una mica friqui, però en el fons, aquesta festa pagana, absurda i embogida aconsegueix robar-me un somriure (i si miro fotos antigues, m'arrenca també un punt de nostàlgia).


 



      Si et pares a pensar, prefereixo la gent que es disfressa per carnaval que no pas la que porta careta tot l'any.

2 comentaris :

  1. No tenir l'obligació de disfressar-me era un dels motius que em feien tenir ganes de deixar l'escola per anar a l'institut. De moment aquesta idea no m'ha canviat, i ja fa uns quants anys que vaig deixar l'escola. Que recordi, només m'ho passava bé disfressant-me quan era molt petit i a casa arreplegàvem qualsevol cosa per jugar. Potser és per això que dius al final, que m'agrada la gent que va de cara i les disfresses no ajuden, ni per carnaval, ni durant tot l'any. Ah, i perquè penso que no tot val, ni per carnaval. Si vull ser algú que no sóc per una estona, prefereixo agafar un llibre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. m'agrada aquesta alternativa del llibre: quantes vides per viure ...

      Elimina