> Univers madur: Seguirem vivint

12 de gener de 2015

Seguirem vivint


Fa gairebé un any, us parlava amb tristesa de la Gina, una criatura d'un altre planeta que acabava de morir.
Començava aquell dia dient que la notícia m'havia arribat per correu-e, i avui ha estat un altre correu-e qui me l'ha recordat.  Aquest cop un correu de l'Elisabet, la mare de la Gina, que ens convidava a una presentació.

Diu l'Elisabet que d'una cosa trista sempre en pot sortir alguna cosa bona.  Així ha estat també en aquesta ocasió i per això vull compartir aquí les seves paraules i la seva il·lusió per aquest projecte.
Aquest divendres ja farà un any de la mort de la Gina i us vull convidar a un darrer acte de record i comiat de la Gina.
Si podeu em farà molta il·lusió retrobar-vos amb motiu de la presentació del llibre “Seguirem vivint”, una lluminosa reflexió sobre la mort i la vida, que vol impulsar la Unitat de Cures Pal·liatives Pediàtriques de l’Hospital de Sant Joan de Déu, i ajudar a consolidar una xarxa de pal·liatius pediàtrics a Catalunya amb un projecte de micromecenatge Seguirem vivint amb uns col·laboradors de luxe:  Pep Guardiola, Lídia Heredia, Bernat Soler i Gaspar Hernàndez, els altres dos fills (el Pol i el Jan) i l’equip de Pal·liatius. En aquesta pàgina és on es poden fer les col·laboracions i fins al 30 d’abril es proposen recollir 30.000 euros.

Quan la Gina va morir em vaig comprometre a donar-los un cop de mà per difondre la seva labor, perquè sigui un dret el que encara ara és un privilegi: que tot infant en situació crítica mori acompanyat.
A Catalunya cada any moren entre 450 i 500 nens, i és fonamental tenir un equip de cures pal·liatives pediàtriques al darrere perquè ajudi la família afrontar un dels moments més durs de la seva vida, i, si és possible, passar-lo a casa i al costat dels seus éssers estimats.

Diu la contraportada del llibre “El meu nom és Gina i vaig morir amb 11 anys el 16 de gener del 2014, a les 15 h, en braços de la meva mare, en presència de la meva família i a casa.  Així és com tothom desitjaria morir. Heu de saber que vaig viure la meva mort més com un triomf de la vida i com una oportunitat per ser acompanyada, que com un fracàs, i això va ser gràcies a l’equip de Cures Pal·liatives Pediàtriques de Sant Joan de Déu.  Estic convençuda que la meva família seguirà vivint i ho farà amb alegria. I seguiré vivint jo també, després que hagin entès que la mort no destrueix, només transforma, perquè hi ha una manera més lluminosa d’entendre la mort.”

Us adjunto també el projecte de Cures Pal·liatives “Seguirem vivint”, el dossier de premsa del llibre, els missatges de les famílies, una selecció de fragments i per descomptat  la invitació.
Espero haver fet bé els enllaços i que pugueu consultar tota la informació que l'Elisabet adjuntava.
Si us abelleix, ens veiem aquest divendres a la Casa del Llibre.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada