> Univers madur: Subtileses i invisibilitat

20 de desembre de 2014

Subtileses i invisibilitat

A la feina fa temps que no fem sopar de Nadal, crec que perquè cada cop érem menys i costava conciliar dies, horaris, butxaques i gustos gastronòmics.  Suposo que també perquè al final a ningú li venia prou de gust com per barallar-se i perseguir tothom.
Sí que mantenim, però, un pica-pica que serveix per donar la benvinguda a les festes i acomiadar l'any, i que, alguns pocs (cada cop menys), compaginem amb l'amic invisible.
Ai las! L'amic invisible!  Aquesta mena d'ens que sovint serveix per recordar anècdotes o frases inoportunes, o per deixar anar -subtilment i de bon rotllo- algunes indirectes ben directes que s'expliquen en notes inacabables que el receptor ha de llegir en veu alta per a gaudi i riota de la resta de presents.  Com passa amb l'embolcall dels regals, en el cas de l'amic invisible és més important la nota que no pas el regal.

A mi aquest any m'ha tocat aquesta tassa, però com no hi havia nota (veieu la seva importància?) ara no sé si és perquè acostumo a dir-ho o si és una subtil crítica a la meva actitud.  En fi, m'ho hauré de fer mirar (ho apuntaré als propòsits del 2015) si no vull que el proper any em toqui vinagre :P

4 comentaris :

  1. La gràcia de l'amic invisible, almenys l'única que li trobo jo, és que mentre dura es vagin deixant pistes i regalets a qui t'ha tocat. Que hi hagi joc i travesses de qui regala a qui. Si el regal ha de portar missatge... potser ja no fa tanta gràcia, que la gent es talla molt poc amb les indirectes. Parlant clar ja no són tan valents, veus?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anava a dir que l'anonimat sempre és més valent, però no seria adequat considerar valent qui s'amaga darrera l'anonimat; potser fora millor dir que l'anonimat és més agosarat i menys conciliador.

      Elimina
  2. Jo anava a comentar alguna cosa però vista la tassa optaré per un prudent silenci.

    ;)

    Bones festes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sergi, no et tallis. Et prometo que no vaig més enllà de la cara de pocs amics (i per la xarxa no es veu).
      Bones festes

      Elimina