> Univers madur: Regal

21 de maig de 2014

Regal

Visc uns dies atrafegats i un xic precipitats, i em costa trobar temps per llegir -sovint ni tan sols una ullada ràpida als blocs amics- i ja no et dic res d'escriure.  Vaig obrint entrades amb frases deslligades, només per no oblidar les idees que em bullen al cap i que cada cop són més fugisseres, i així es queden la majoria.

Avui, però, el dia -un xic trist, un molt gris i un infinit pesat- m'ha ofert un regal que me l'ha alegrat, i és que som primavera avançada i fins i tot les parets més industrials es vesteixen de flors.  Anant de la feina cap a una reunió he passat pel costat d'una fàbrica amb les reixes totalment cobertes de gessamí florit, i a la bellesa de les flors s'ha sumat aquesta flaire intensa de tarda-vespre d'estiu, jocs i seducció.

No m'entretindré gaire.  Us en poso una foto (l'olor l'haureu d'imaginar) i un poema de Màrius Torres per a que en gaudiu.


Cançó a Mahalta del 27 de febrer de 1938

Igual que el gessamí, l’enamorat de l’aire,
li dóna només l’ànima, l’alè de cada flor,
i, content d’estimar, sense que el vegin gaire,
fa més perfum al vespre, quan l’aire és pàl·lid, jo
com un perfum fidel et donaria encara
la callada tendresa dels meus somnis més clars,
per a seguir-te i fondre’s en l’alegria clara
d’un aire de records, estela del teu pas.
I com, en les nits blanques d’absències i de lluna,
de noves flors menudes s’enrama el gessamí,
noves flors jo obriria, pensades una a una,
quan, de nit, ramparia pel mur del teu jardí.

2 comentaris :

  1. A la web 4.0 crec que ja afegiran lo de les olors ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. mmm, algunes ja les espero amb ganes.
      Haurem de vigilar que no se'ns barregin i acabi pudent tot :P

      Elimina