> Univers madur: Postals de Nadal

17 de desembre de 2013

Postals de Nadal



Arriba el temps de les postals de Nadal, que a mi m'agraden molt.
Fa il·lusió rebre-les i saber que -ni que sigui un cop a l'any- algú ha pensat en tu prou com per comprar-la o dibuixar-la, escriure-hi alguna cosa, comprar el segell, i anar a correus o a la bústia de la cantonada per fer-te-la arribar.
Commou l'etern missatge i els desitjos de pau, amor i felicitat que envaeixen tots els cors i que durant un breu instant, o alguns dies, o potser amb sinceritat constant, compartim tots.

Aquest any pensava felicitar els Nadals amb uns versos de la Joana Raspall, però la primera postal que vaig rebre em va aixafar la intenció (arggggg!) perquè tenia justament el mateix poema i, és clar, tampoc és qüestió de respondre com qui retorna la postal.

Hi ha una postal, però, que m'ha fet somriure especialment (en realitat m'ha fet riure molt a mi i a tots els de casa).  És una postal d'unes cosines de la meva sogra que tenen 80 anys llargs i que pateixen perquè la meva sogra va perdent la memòria i això la preocupa.  Us en poso la frase "top ten":
No quiero que te preocupes por que se te olvida alguna cosa.
Fíjate en todos los del gobierno que llevan años robándonos y no se acuerdan.
Subtileses del llenguatge per dir que en realitat aquests lladres saben molt bé que ho són i sí que se'n recorden, però tant se'ls hi fot.
Santa innocència, o la clarividència de l'edat i el pas del temps.

Per cert, poso a continuació el poema de Nadal aixafa-guitarres (no dic noms però segur que algú se sentirà al·ludit), perquè és molt dolç i el vull compartir amb tots.


Poema de Nadal  (Joana Raspall)

Si aquesta nit sents una remor estranya
que, no saps com, t’obliga a mirar el cel,
i enyores gust de mel
i tens desig d’una pau que no enganya…
és que a través dels aires de la nit
t’arriba aquell ressò de l’Establia
de quan l’Infant naixia
i s’elevava un càntic d’infinit.

Si ja no saps sentir-te pastoret,
ni aturar-te a entendre el bell missatge,
almenys, tingues coratge
de seguir el teu camí amb el cor net.



2 comentaris :

  1. a casa meva, si arriba la postal de la caixa, ja em puc donar per satisfet...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ooooh! Ja sé que ara amb els sms, el wsp i les postals digitals, no s'estila gaire, però em resisteixo a deixar d'enviar-les.
      Passa'm la teva adreça i et felicitaré el nadal amb una postal desvirtualitzada ;-)

      Elimina