> Univers madur: Tu i Jo

15 de juliol de 2013

Tu i Jo

Angle Editors (1a. ed. Maig 2012)
Trad. Joan Casas
ISBN: 978-84-15307-01-3
Text de la contraportada
Acostumo a posar el text de la contraportada; aquell petit resum que vol fer-te venir ganes de llegir el llibre, però en aquest cas, em disculpareu per no fer-ho. No entenc com han estat tan explícits, així que si podeu, intenteu no llegir-la. 



A vegades una novel·la t’agrada pel regust que et deixa un cop acabada, quan penses en ella o quan vols parlar-ne.   Una mica això m’ha passat amb Tu i jo, de Niccolò Ammaniti, que em va arribar recomanada per un bon amic i que és tan curta com fàcil de llegir. 

Tu i jo, publicada per Anagrama, és una història breu, de cent trenta-sis pàgines, que gairebé no té temps de ser i que concentra la seva força en allò que no explica. No us diré que sigui una obra mestra, però sí que capta molt bé la dualitat de l’adolescència: fragilitat i resistència, inseguretat i superació.

Lorenzo, el protagonista, és un adolescent que vol encaixar en un món que no sent ben bé com seu, que es creu feliç en el seu petit cercle, i que té la necessitat imperiosa de descobrir-se i afirmar-se.   En aquest procés, viu una setmana blanca molt especial que l’enfronta a situacions inesperades, a responsabilitats no volgudes i a relacions inacabades.

La novel·la acaba on comença, en un hotel de Cividale del Fruiuli, amb una nota i l’evidència de promeses difícils de complir.  I és aleshores quan t’adones que aquesta història, com moltes de reals, no té un bon ni un mal final; algunes històries són com són i et colpeixen.

D’altra banda, si les cobertes ens han de parlar del contingut, en aquest cas ho fa; m’encanta la foto de la portada

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada