> Univers madur: Aquest meu petit país

26 de juliol de 2013

Aquest meu petit país

Aquest meu petit país,
de tan petit, no té fronteres,
que no li calen
       ni les vol pas.

Aquest meu petit país,
de tan petit, m'hi cap al cor
           i se m'arrela
i -com l'amor que em fa sentir-
se m'eixampla
           i se'm desplega
en un immens mapa acollidor
on tothom hi cap,
    si hi vol ser
            i s'hi vol estar.

Aquest meu petit país,
no entén de pàtries
          ni de banderes;
només en sap
      de dones i d'homes,
           de drets i deures,
                d'honestedat,
                   i d'un llarg camí
                     que volem fer
                       en pau
                  i llibertat.

Aquest meu petit país,
de tan petit, no pot guardar
     ni pors,
         ni odis,
             ni amargors,
que té l'ànima curulla
de campanars i de cels blaus,
i de la joia de sentir-se
          infinitament estimat.

3 comentaris :

  1. M'agrada aquest teu petit país. Me l'imagino acollidor i em fa recordar allò de que la pàtria era el món, però alhora el trobo íntim, proper i compromés.

    Com t'ho diria, és així com m'agrada a mi i no en sabria dir res més.

    Sergi

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sergi, gràcies pel comentari.
      A mi també m'agrada pensar que (tinc)tenim un país acollidor, proper i compromès.
      Al final és el país que duem dins, al cor, i que transmetem.

      Elimina