> Univers madur: Sapere aude

9 d’abril de 2013

Sapere aude


Fa dies que se m'han mort les idees, o les paraules, o totes dues, i m'estavello contra un mur infranquejable cada cop que vull expressar el meu astorament, impotència, indignació, abatiment, optimisme, derrota, incomprensió, ràbia, voluntat, lluita, i tot aquest seguit de sentiments que em provoca la nostra situació actual, la inestabilitat del nostre futur (per no dir ja present), la quotidianitat dels tripijocs i corrupteles, la impunitat dels culpables siguin presumptes implicats o lladres confessos.
Em consolo (o em dolc encara més) quan veig altres blocs que segueixo i que es troben en la mateixa situació, fins el punt de tancar per indignació i depressió.

No és tampoc que em rendeixi, però cansa donar voltes constantment als mateixos temes i, a més, no veure cap llum al final del túnel, cap indici de solució, ni de saber com fer-ho ni de voler fer-ho.  I aleshores penso que ja n'hi ha prou; que al final estem caient en el seu joc i que aquest degoteig constant de males notícies i d'altres de pitjors, no fa més que alimentar la por i el desànim i la desafecció i el campi-qui-pugui.

Avui ha mort José Luis Sampedro, un vell savi que ens ha deixat un munt de frases impagables i una actitud inconformista que ens hauria d'esperonar a viure, a atrevir-nos a pensar i a no callar.  Per ell va el títol d'aquest escrit.
Deia Sampedro que un altre món no només és possible, sinó que és segur, perquè el que tenim ara està esgotat, no se sosté, es mor; i nosaltres tenim el deure d'intentar que sigui un món més just, més humà i més vivible.
També diuen que la seva última voluntat, va ser que no li plorem, sinó que gastem aquestes forces combatent.  Ens hi posem?

M'he trobat aquestes dues pintades mentre buscava fotos de murs per la xarxa, i m'han agradat molt.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada