> Univers madur: El botó del meu plaer

6 de febrer de 2013

El botó del meu plaer

Avui és el Dia Mundial de Tolerància Zero contra la Mutilació Genital Femenina, una pràctica que em resulta incomprensible, fins i tot des de la meva millor predisposició al respecte per altres costums i altres cultures. Per moltes voltes que li doni, sempre arribo a la mateixa conclusió: no és un problema de cultura, ni de religió; és un problema de poder, de poder masclista, de sotmetiment de la dona, d'eliminació de qualsevol ombra del seu propi respecte i la seva valoració personal.
Hi ha un proverbi somali que diu que "L'últim camell de la fila, camina tan ràpid com el primer", que és el mateix que dir que "el que li passa a qualsevol de nosaltres, afecta a tots els altres".  Li he sentit dir a la Waris Dirie (ex model i escriptora somali i víctima de l'ablació), en un vídeo que podeu veure al final d'aquest apunt, i he sentit la necessitat de queixar-me com si jo fos una víctima més, de prestar-li la veu a totes elles (ja em disculpareu que no ho pugui fer millor ni més fort).

Volen extirpar el botó del meu plaer
en nom de la puresa i la tradició,
però serà pel pecat del poder.
El poder sobre la dona sotmesa,
sobre la dona verge i pura,
sobre la dona mutilada i muda,
sobre la dona dominada,
                   reprimida i soferta.

Volen extirpar el botó del meu plaer
en nom de la puresa i la tradició,
però serà pel pecat de la por.
La por que acompanya
                   l'amor d'una mare,
la por per una filla no casada,
la por per una filla abandonada,
la por d'un somni mai viscut.

Volen extirpar el botó del meu plaer
en nom de la puresa i la tradició,
però serà només si tots callem.

Diguem prou i fem meu
el botó del meu plaer,
meus els llavis de l'amor,
meva la fecunditat,
meu l'honor i meus els somnis,
meu el meu cos i meva la vida.

NO extirparan el botó del meu plaer
en nom de la puresa i la tradició.
Que haurem fet sentir el clam
i cap ritus no serà
                   si no és el de l'amor.




1 comentari :