> Univers madur: De Pau, amor i guerres

19 de febrer de 2013

De Pau, amor i guerres


En  veure aquesta foto he trobat que la imatge definia perfectament el seu significat: l'esperit lliure que traspuava el moviment hippie, l'amor, la pau, la naturalesa, el trencament amb rígides normes socials.

I pensant en això de l'amor i la pau i l'oposició a la guerra, m'ha vingut al cap (ja sabeu que passo d'un tema a l'altre sense gaire control) que fa dies que volia comentar que vaig anar a veure dispara / agafa tresor / repeteix al Lliure de Montjuïc.

El missatge: curiós.  Nosaltres, les bones persones, la bona gent que no es mereix el terror, ni la guerra, ni les bombes (em pregunto si algú s'ho mereix?).  Nosaltres, les bones persones, la bona gent que vivim amb por i ens creiem a resguard de qualsevol perill.  Nosaltres, les bones persones, la bona gent que salvarà els altres de la barbàrie, que els donarà la llibertat i la democràcia (no en parlarem del preu a pagar).

Les peces, una selecció de set de les disset que conformen aquesta obra de Mark Ravenhill, estan ben escollides, ben lligades entre sí i, tot i ser independents, mantenen una certa coherència.  Són  aquestes (genials els noms):
  1. les troianes
  2. terror i misèria
  3. el crepuscle dels deus
  4. la madre
  5. el paradís perdut
  6. crim i càstig
  7. guerra i pau
En resum, que em va agradar força, força.  Si li hagués de buscar algun però, hauria escurçat l'última peça que, potser per l'horari (dura 3 hores i vaig anar per la nit i entre setmana), o potser per una certa reiteració en el ritme, se'm va fer un pèl llarga.

Totes les actrius i actors ho fan bé, però la Carmen Machi va estar genial; sorprenent, ben lluny d'Aides i Activies; rabiosa, tendra i punyent en el paper de mare (inevitable deixar anar alguna llàgrima).  També em va agradar molt la Sílvia Bel (li tinc una certa afecció), especialment en el seu paper de cooperant i el seu dur descobriment d'una realitat no sospitada.

Si hi sou a temps, us animo a no perdre-vos-la.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada