> Univers madur: amor, amor

14 de febrer de 2013

amor, amor


Avui és Sant Valentí i en molts països (tradicionalment els anglosaxons) es celebra el Dia dels Enamorats, però com els americans i El Corte Inglés tenen molt de pes en tot el tema comercial, aquest costum s'estén cada cop a més països (entre ells el nostre).
Per cert, que m'he assabentat que el dia de Sant Valentí es considerava el dia dels enamorats perquè es creia que les aus triaven parella per aquesta data.  Oi que és simpàtic?

Però que voleu, posats a celebrar a mi m'agrada més Sant Jordi, tot i que penso que cadascú és ben lliure de celebrar-ho quan vulgui.   Com diu Marc:
"Sant Valentí és el dia dels enamorats, però no el de fer regals només per ser Sant Valentí.  Tots els dies has d'estimar i voler ser estimat"
Doneu-vos per regalats amb una rosa i uns acords de guitarra per acompanyar aquest petit poema d'amor de Carles Riba:

Poema 7 
(del Primer Llibre d'Estances)

Potser només ets l'ombra rient i fugitiva
d'un desig obstinat a habitar dins la ment,
i t'he cenyit entorn amb carn de pensament
i amb sang de mes batalles t'he fet encesa i viva.
Amor, potser el suau sospirar que de tu
ve a mi, és tan sols la folla ressonança
d'aquell desig fet música, i és, damunt ta semblança,
ma pròpia joia el sol que s'hi atura i lluu.
No hi fa res: jo t'hauré amat carnal i eterna;
fugirà l'ombra, mes ja el meu únic destí
serà allò meu que no mor, que morirà amb mi,
-que tu sola, oh Amor, hauràs pogut saber-ne.


Fotografia del fotògraf austríac Adrian Schieg.

2 comentaris :

  1. El regal m'arriba tard, però mai no és tard tractant-se de Carles Riba, i allò que no mor, que va morir amb ell però que perviu dada dia en els que l'han seguit (per bé que no puguin escriure com ell).

    ResponElimina
  2. mai no és tard tractant-se de Carles Riba, i mai no és tard qualsevol regal d'amor sigui del tipus que sigui.

    ResponElimina