> Univers madur: "I" d'Intimitat

27 de gener de 2013

"I" d'Intimitat






La persona que perd la seva intimitat, ho perd tot.
(Milan Kundera)      







La calaixera
      Hem tancat el llum i hem quedat a les fosques
                                          el meu jo, i jo.

      I en la intimitat busquem a les palpentes
                              dins la cambra de l'ànima;
      ens atansem porucs a la calaixera on guardem
                                          els nostres secrets.

      Ens acostem amb por d'obrir certs calaixos;
      no per allò que creiem que trobarem
      sinó pel temor -per sempre negat-
      de no trobar allò que esperem.

      Al calaix de dalt, els records preuats:
      dibuixos infantils, cartes, postals,
      les flors seques d'amors passats,
      i els pètals d'amors que no s'han marcit.

      Al mig, les vivences: els bons i mals moments
                          que han dibuixat el nostre camí.
      I més avall, els calaixos que obrim a soles
                                          el meu jo i jo.

      I si fos cert que ens parla la vida
      amb el sever llenguatge
      de qui ja no menteix?

      I si obrim el calaix dels somins ajornats
      -aquells que encara no hem assolit
                 però que no hem renunciat-
                            i el trobem buit?

      Serà per aquesta por
      que només podem obrir certs calaixos
      en la penombra de l'ànima;
                     a soles el meu jo i jo.

Aquesta entrada forma part del projecte Sentimentari.   Clica si vols saber-ne més.
Fotografia trobada a Blocdefotos.cat, feta per Cinto.
 

5 comentaris :

  1. quan he vist el títol, m'esperava una intimitat més sensual, però si ara penso, potser sí que hi ha coses que una només pot valorar des de la intimitat amb ella mateixa, i potser aquesta és la intimitat més íntima.
    li donaré una volta.

    aa.

    ResponElimina
  2. aa, a vegades és difícil ser sincer o com a mínim mostrar als altres tot el que pensem o sentim, però és important que no ens enganyem a nosaltres mateixos, que com a mínim en aquesta intimitat interior (poc sensual, és cert) puguem esbrinar qui som, què volem, què fem...

    uf! crec que la intimitat sensual em sembla més divertida :P

    ResponElimina
  3. Un projecte sòlid, profund, ple de calaixos que tenen la pinta de muntar una calaixera plena de sorpreses.
    L'enhorabona, crec que és un projecte molt prometedor.

    ResponElimina
  4. Gràcies Eduard.
    La vida és el projecte més prometedor de tots.

    ResponElimina