> Univers madur: Temps de Nadal

24 de desembre de 2012

Temps de Nadal





Temps d'amor, felicitat i desigs,
temps de família i amics,
temps de retrobar i d'enyorar,
temps de somnis i propòsits,
temps de balanços i reptes,
temps d'il·lusions d'infants.

Temps de Nadal





 
En Roger m'ha fet notar que aquest any hem desnonat el nen Jesús i família perquè -coses de l'espai i el temps- no hem muntat cova ni pessebre sinó que els hem posat a l'aixopluc de l'arbre.  Prometo solemnement que no era aquesta la meva intenció; res més lluny de la meva voluntat ni del meu tarannà.
 
En descàrrrec meu, en Marc ha suggerit que potser no els havíem desnonat sinó que havien estat ells que, voluntàriament -coses de la solidaritat-, han deixat el pessebre per estar-se amb el bou i la mula; que té pebrots que després de 2012 anys els hagin fet fora de l'establia.  Perquè dic jo que si algú tenia tot el dret i tota la lògica d'estar dins de l'estable, eren els animals mes que no pas aquesta estranya família.  Creences al marge, convindreu amb mi que una mare prenyada d'un àngel, un marit banyut consentidor i uns Reis Mags que ja no venen d'Orient sinó d'Andalusia -i això que en aquells temps la Terra era plana i Andalusia i l'Orient no semblen compartir punts cardinals- no són l'estampa més realista del món; i que hores d'ara el Papa se'n preocupi d'aquests temes, encara ho és menys.

Bé, el cas és que som Nadal  i m'agrada.  M'agrada l'ambient, m'agrada celebrar les festes en família, m'agrada cantar nadales, m'agrada tota aquesta alegria, els bons propòsits, la cara dels nens a la cavalcada de Reis.
També m'agrada pensar que algun dia serem capaços de fer que Nadal sigui tot l'any.

Bon Nadal a tothom, i els millors desitjos per l'any vinent.

Que cada dia sigui un nou naixement a la il·lusió, a la llibertat, a la millora, a l'harmonia, a la Pau, a l'amor i a totes les coses bones que podem imaginar i oferir.
 

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada