> Univers madur: Tu corazón en mi garganta

30 d’octubre de 2012

Tu corazón en mi garganta


Un trenta d'octubre d'ara fa 102 anys va nèixer a Orihuela, Miguel Hernández.

El vaig descobrir molt joveneta i em va colpir de tal manera que és, encara ara, un dels "meus" poetes.

La força dels seus versos, el seu ritme intimista, la seva reivindicció social, l'angoixa, l'amor, i fins i tot la guerra i la pàtria, sonen diferent a través de la seva poesia.

Us deixo un poema que vaig escriure fa molt de temps, quan encara era adolescent i estava -com ho estic ara- absolutament enamorada de la seva poesia.


Quise ser morena de altas torres,
gastada por los besos,
en la tierra profunda
a la cual te escribo.
Pero te llevaron 
en el tren de los heridos
y el silencio enmudeció
mis palabras.
Lloraron mis ojos
lágrimas de cebolla,
dolor gastado
de niño yuntero

Quise ser pueblo,
mas me llevó el viento
en rayos incesantes
de penas y de cardos.
Y morí también un poco
por tu ausencia
hasta descubrir sonrisas olivadas
que alegraron mi tristeza.

Quise ser poeta para ser
fiero instrumento del destino
y desenterrarte
del barro enamorado.
Son tus versos mis palabras
que brotan de guitarras heredadas
para esparcir tu corazón
en mi garganta.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada