> Univers madur: Punt de referència

5 de setembre de 2012

Punt de referència




        Ets ales i arrels;
        la mà que acompanya
        i l'alè que empeny.
        Una finestra
        oberta al demà.





Aquest és el meu tuït pel concurs que organitza la Comissió Teaming de la meva empresa sota el lema "Punt de referència".
Ja us he parlat altres vegades del Teaming i de com d'interessant em sembla la possibilitat de fer grans coses a partir de petits gestos: 1€ al mes, que per sí sol pot fer tan poc, unit a l'euro dels altres companys, té un immens potencial.

Aquest any el nostre projecte és l'Associació Punt de referència, una associació sense ànim de lucre, que treballa amb joves extutelats, nois i noies que han viscut en centres de protecció de menors i que en complir la majoria d’edat han d’emancipar-se sense comptar amb els recursos, ni la xarxa de suport necessària per construir el seu futur amb dignitat.
És una associació que desconeixia i que dóna suport a una problemàtica que també desconeixia; o potser més que desconèixer-la, és que no me l'havia plantejada mai.  Aquest és un altre aspecte del Teaming que m'agrada força: la possibilitat de descobrir nous projectes (i problemàtiques) que estan al nostre costat i que, si ningú te'n parla, ens són transparents.

I és que realment tots necessitem un referent en les nostres vides, algú que ens acompanyi en el camí, algú amb qui compartir els moments bons i els no tan bons, algú que ens recolzi.  I aquesta necessitat és més evident encara quan estàs començant el teu camí i ho has de fer sol.
Potser el fet de tenir fills d'una edat propera a la d'aquests joves, em fa veure la seva situació amb uns altres ulls.  No em puc estar de pensar si serien capaços de sortir al món -especialment en la situació econòmica, laboral i social actual- i tirar endavant sense cap suport.  Bé, segur que ho serien, tinc una confiança cega en ells i les seves possibilitats, però a costa de què?

Tots necessitem i som alhora punts de referència.


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada