> Univers madur: "D" de Dolor

8 de juliol de 2012

"D" de Dolor

Dona amb dolor  (Tyrus)

El dolor és per la humanitat un tirà més terrible que la pròpia mort.
(Albert Schweitzer)        


                    El dolor és inevitable, però el patiment és opcional.
(Buda)     



Un altre amant

Enyoro aquell temps quan només tu,
la teva pell, els teus dits, la teva boca,
em descobrien racons amagats del meu cos;
aquells dies en que la descoberta
em deixava exhausta i buida
i alhora plena i saciada, i feliç
i m'omplia de forces.

Ara tinc un altre amant, constant i poc delicat,
insensible als meus desigs, aliè a la meva voluntat,
que em descobreix també racons amagats,
racons que encara no havíem descobert plegats.
I la descoberta em destorba la son
                               i em roba els dies;
i em deixa exhausta i buida,
          i infeliç,
                   i abatuda,
                            i adolorida.

I destapo els llençols per allunyar-lo,
i em prenc qualque cosa per enganyar-lo,
però sóc com la donzella segrestada en la torre
               a mercè del seu amo.

Quan se'n va a altres caceres
m'aboco ansiosa a la finestra
i gaudeixo del sol i del paisatge
en un reeixit intent de viure
i que la certesa del seu retorn
no em desbarati el gaudi.


Aquesta entrada forma part del projecte Sentimentari.   Clica si vols saber-ne més.

5 comentaris :

  1. Dolorós, quant contrasta el temps de la sacietat que omple amb el de l'exhauriment que buida. Quant furga en la fidelitat al temps ja mort des de la pena de la infidelitat que ni tan sols accepta fer-se fugitiva per sempre.

    ResponElimina
  2. De debò que és dur. I mira que que dir-ho si només s'ha fet un minitast potser ho fa més dur.
    Enhorabona pel blog i per com escrius.

    Mena de RC
    -em pots trobar a Mena Guiga Facebook- ...és que no me'n surto gaire amb la tecnologia, jo.

    ResponElimina