> Univers madur: Barcelona Poesia 2012 (dia 4)

11 de maig de 2012

Barcelona Poesia 2012 (dia 4)


Aquests són els poemes que vaig deixar ahir.  Són fragments de:
Per deixar-los, buscava un espai públic, íntim i acollidor, on semblés força adient posar poemes d'amor, però el barri de Sant Antoni no té gaires racons amagats, així que vaig optar pels Jardinets de l'Alguer.

Els Jardinets de l'Alguer es troben al final de l'Avinguda Mistral, que és el més semblant a una Rambla que tenim al barri.
No són uns grans jardins -de fet no són gaire més que una plaça urbana amb parc infantil i uns quants arbres- però actuen una mica de centre neuràlgic de les activitats, especialment després que els indignats del 15M es traslladessin als barris, i escollissin els jardinets per organitzar les diferents acampades informatives i de protesta i celebrar les assemblees de barri cada dimecres a les 20:00h.
Ahir era dijous i per tant no hi havia assemblea.  Sí que hi havia força nois/adolescents en els seus grupets i els seus jocs/converses/silencis.  També hi havia algunes mares i avis vigilant els petits que jugaven al parc i tenien també les seves converses.
Una de les àvies, en veure'm enganxar paperets de colors, em va dir:  Nena, què és això que enganxes?  Jo, que ja tinc una edat però que suposo que al costat seu continuo sent nena, no tenia molt clar si em renyava o si realment ho volia saber, així que amb el meu millor somriure li vaig explicar això del Barcelona Poesia i que havia pensat penjar poemes al carrer per "fer visible la forta empremta que la poesia deixa cada dia a la ciutat".
Em va sorprendre gratament descobrir que era una àvida consumidora de poesia i coneixia la majoria de poemes.  El punt agredolç, el seu comentari una mica lapidari: però nena, la poesia és cosa de quatre gats amb fama de bufanúvols.  En arribar a casa vaig haver de buscar el significat de bufanúvols perquè no l'havia sentida mai.

Avui no n'he penjat cap poema i ara ja no sortiré a penjar-ne cap.  Em dedicaré a recuperar vells companys, potser menys coneguts però no menys agradosos.
Demà els penjaré i potser ho faré de camí al Centre Cívic Cotxeres Borrell, on a les 12 del migdia es celebra el Concurs ARC de Rapsodes 2012.  Us animeu a acompanyar-nos?



3 comentaris :

  1. Oh, que bonic!! Felicitats. De tant en tant, la vida ens dóna grates sorpreses.

    Una abraçada,

    Maria Teresa

    ResponElimina
  2. Maria Teresa, aquestes petites sorpreses són les que fan els dies més lluminosos.

    helena, celebro que t'agradin. són abraçades volàtils ;)

    ResponElimina