> Univers madur: Barcelona Poesia 2012 (dia 2)

9 de maig de 2012

Barcelona Poesia 2012 (dia 2)

Ahir, en resposta a la meva proposta, una amiga em va suggerir veure'ns al parc de davant de casa i fer un mini-recital dels poemes dels post-it, i després deixar-los penjats a l'entrada. La idea em va semblar engrescadora, però l'horari no m'anava bé, així que només li vaig poder passar els meus post-it perquè ella tirés endavant l'activitat.



Avui quan he sortit de casa ben d'hora, ben d'hora (tampoc tant, que ja era de dia) per anar a treballar, el parc era tancat, però a la reixa encara hi havia enganxats els post-it.
M'ha fet molta il·lusió.

Hi seran quan torni?  Algú n'haurà afegit algun altre?


© Todojunto





Per inaugurar el Barcelona Poesia 2012, es va celebrar la Nit de Poesia al Palau.
Segur que va ser una oportunitat de gaudir de bona poesia i millors rapsodes, però jo em vaig conformar amb el resum de la roda del 324.

Us en deixo un video (no l'he tallat   minut 16:43 fins el 18:45)

       

D'altra banda, com avui també he participat en l'aPARAULA'm amb la paraula tarannà, he decidit que els poemes d'avui giraran sobre aquest tema.

Un dels poemes és de Ibn Khafaja (1058-1138), poeta valencià en llengua àrab, i s'ha publicat al llibre Ibn Khafaja. Jardí ebri. Tria del divan (2007), de Josep Piera i Josep Ramon Gregori, que han traduït i adaptat al català els poemes que el conformen.
Tot i la distància en el temps, és un poema força actual; l’autor es queixa del canvi produït en la manera de comportar-se d’una persona -que segurament coneixia- com a conseqüència de l’obtenció d’un càrrec.

Per què has renunciat al lliure tarannà…

Per què has renunciat al lliure tarannà
amb el qual abans t’engalanaves?
Serà que ser ministre t’ha canviat de caràcter?
Certament, el ministeri comporta altres costums.

Els altres poemes que avui deixaré al carrer són de Joan Brossa.  No debades, un dels volums (el sisè) de Els entra-i-surts del poeta.  Roda de llibres, porta el títol Tarannà.




Demà les fotos dels poemes deixats al carrer. 


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada