> Univers madur: Maratons per córrer i Maratons que no

15 de febrer de 2012

Maratons per córrer i Maratons que no


Si em coneixeu sabreu que sóc una ferma defensora de "La Marató de TV3".  M'agrada la idea i he participat molts anys com a voluntària, tant en activitats de la pròpia TVC, com en altres organitzades per diferents entitats i, sobretot, he fet proselitisme de La Marató fins avorrir.  És TAN gran i diu TANT de TOTS !!!
M'agrada La Marató pel que té de solidari, de participatiu, de social; però m'agrada sobretot perquè és un pas endavant, una voluntat de superació, una aposta de futur.

Aquest mes hem sabut que TV3 organitzarà una Marató “excepcional i puntual” per lluitar contra la pobresa.  Sota el lema “Que ningú no quedi fora de joc” s'ha engegat un projecte que té com a objectiu “lluitar contra l’exclusió social” i que vol ser un pas endavant per mobilitzar la ciutadania i donar suport als projectes que generin ajuda per a qui més ho necessita en aquest moment.
I, què voleu?.  Està bé, però a mi no m'agrada.

  • No m'agrada perquè no trobo que sigui l'esperit de La Marató.
Em sembla bé (molt bé) que TV3 faci un programa que doni “visibilitat a les entitats i a les persones afectades pel risc d’exclusió social” i que promogui la implicació ciutadana.  Però, una marató?  Ha de recollir TV3 els diners i repartir-ho entre els pobres com qui fa caritat?  Hi penso i em venen al cap les tómboles de beneficència o les col·lectes del Domund de quan era petita.  I, definitivament, crec que no és -ni ha de ser- el seu paper.
  • No m'agrada perquè no entenc la ingerència del Govern en el projecte i m'indigna el traspàs de responsabilitats vers la societat.
Què hi pinta el conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries, presentant el projecte com a part implicada?  Diuen les males llengües (algunes molt ben informades) que el projecte ha estat iniciativa del Govern i que TV3 -a través de La Marató- s'hi ha vist obligada, però fins i tot si no ha anat així, ha de liderar el Govern una iniciativa de TV3?  Si més no, dubtós.
Què fa el conseller posant-se la medalla d'exercir les seves “responsabilitats donant prestacions socials” (no serà a costa de les retallades),  i passant la "patata calenta" a una societat que “en situacions excepcionals hi té el seu paper”.  No seria millor invertir en iniciatives que generin ocupació, consum i confiança?
  • No m'agrada perquè transmet un missatge manipulador i derrotista.
Sé que és cert que augmenta la xifra de "pobres"; que cada cop el llindar és més ampli i està més a prop.  En conec casos desesperats i altres de difícil solució.  Però quan sento que des dels diferents Governs, des de les posicions de poder polític i/o econòmic, només ens bombardegen amb aquest tipus de missatge, em fa pensar que potser els hi convé.  Com a conseqüència d'aquest missatge derrotista, neix una actitud de por i de resignació:
  • No hi podem fer res més
  • Sort tenim de tenir feina
  • Ara no és el moment de reclamar 
  • I un munt de frases més que segur que tots hem sentit, pensat o dit en alguna ocasió aquests darrers temps.
I que consti que dir que no m'agrada no vol dir que no trobi el motiu d'allò més solidari, ni tampoc vol dir que no acabi participant-hi; només vol dir que no m'agrada.


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada