> Univers madur: La felicitat i el pas dels anys

12 de juny de 2011

La felicitat i el pas dels anys

Avui, que faig anys, no em sento especialment més vella que ahir però potser sí més donada a fer reflexions sobre el pas del temps, a fer balanç del que he fet a la vida i el que em queda per fer, a mirar el passat amb tendra nostàlgia -que no melangia- i a encarar el futur amb esperança continguda.
I a l'hora de bufar les espelmes arribarà el moment de pensar un desig, per si el fat, les fades o qui en sigui responsable, se sent generós i ens el vol concedir. No penseu que això de demanar un desig és una tasca fàcil: hi ha moltes activitats que ens agraden, regals que ens fan il·lusió, coses que ens agradaria tenir, ...
Una vegada, arran del repte CXI de RC, la Leela ens va demanar que ens poséssim davant del mirall, ens miréssim als ulls i l'expliquéssim un desig, aquell que tant ens agradaria tenir, el que més voldríem per sobre de tot, un desig per nosaltres (no per la humanitat, ni per la família, ni pels nens, etc.); ens va dir: sigueu egoistes i digueu-me, què voleu?  Em va costar decidir-me, com podreu veure en aquest enllaç que us deixo per si voleu llegir els meus desitjos.

Per sort, ja fa temps que els desigs que demano són força continguts, o potser no, que són més aviat força ambiciosos.  Igual que a la pregunta, què vols ser de gran?, només tinc una resposta:
vull ser feliç

La felicitat és una qüestió força relativa, subjectiva, però té una cosa molt bona, i és que sí depèn de nosaltres.  Com totes les coses bones, costa esforç i demana constància, requereix una actitud, una determinació fèrria a aconseguir-la.  Potser té una important dosi d’ingenuïtat, alguns diran que de conformisme, però paga la pena.
Algunes frases sobre la felicitat que diuen, si fa no fa el mateix, i amb les que estic molt d’acord: 
La felicitat no és fer el que un vol sinó voler el que un fa.
Jean Paul Sartre (1905-1980) Filòsof i escriptor francès.
La felicitat humana generalment no s'aconsegueix amb grans cops de sort, que poden donar-se poques vegades, sinó amb petites coses que passen cada dia.
Benjamin Franklin (1706-1790) Estadista i científic nord-americà. 
La felicitat consisteix a tenir sempre alguna cosa que fer, algú a qui estimar i alguna cosa que esperar.
Thomas Chalmers (1780-1847) Ministre presbiterià, teòleg, escriptor escocès. 
La felicitat és interior, no exterior, per tant, no depèn del que tenim, sinó del que som.
Henry Van Dyke (1852-1933) Escriptor nord-americà. 
La meva felicitat consisteix en que sé apreciar el que tinc i no desitjo amb excés el que no tinc.
Leon Tolstoi (1828-1910) Escriptor rus.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada